Vakanties en nascholingen 2023
Week 31 en 32 is de praktijk wegens vakantie gesloten.
Uitsluitend voor spoedgevallen kunt u contact opnemen met de praktijk van dr Savic
tel nr 3554410
Week 33 zal er een waarnemend huisarts in onze praktijk aanwezig zijn. We zijn dan telefonisch gewoon bereikbaar.
Nieuwe huisarts
Vanaf donderdag 6 april zal dr Uz bij ons komen werken. Momenteel is dit op de donderdagen en soms een woensdag.
Nieuw telefoonnummer huisartsenspoedpost
Bij spoed (na 17 uur, in het weekend en op feestdagen)
Bij levensbedreigende situaties belt u altijd 112.
Spoedpost huisartsen
Hebt u direct zorg nodig, maar is de huisartsenpraktijk gesloten? ’s Avonds, ’s nachts en in het weekend kunt u terecht bij de Spoedpost huisartsen (voorheen huisartsenpost). Dit kan alleen op afspraak.
De Spoedpost huisartsen is écht bedoeld voor dringende huisartsenzorg die niet kan wachten tot de volgende dag.
De Spoedpost Huisartsen verschilt van een reguliere huisartsenpraktijk. Bij uw eigen huisarts kunt u met al uw klachten terecht, maar bij de Spoedpost Huisartsen kunt u terecht als uw klacht niet kan wachten tot het eerst volgende spreekuur van uw eigen huisarts, bijvoorbeeld bij:
- ernstige verschijnselen die acuut opkomen
- plotselinge heftige pijn
- hoge koorts (bij uw kind)
- klachten bij een ernstige ziekte die plotseling verergeren.
Twijfelt u? Kijk op:
- www.apotheek.nl geeft antwoord op uw vragen over medicijngebruik en medicijnen.
- www.spoedpostapeldoorn.nl of www.moetiknaardedokter.nl en bepaal binnen 1 minuut of u naar de huisarts moet. Krijgt u via deze website advies om te bellen met de Spoedpost?
Bel dan naar 085-079 1110.
- www.thuisarts.nl is een website met betrouwbare informatie over gezondheid en ziekte, gemaakt door huisartsen.
Niet nagekomen afspraak
Binnen alle praktijken van de Orderbron is het streven om zo snel mogelijk een afspraak aan te bieden bij de juiste zorgverlener.
Als u een afspraak bij ons heeft, rekenen wij op uw komst.
Bij ongeplande of onverwachte uitval van afspraken, is er geen tijd om op die plek een nieuwe afspraak in te plannen voor een andere patiënt. Daardoor gaat kostbare tijd verloren.
Wanneer het niet lukt uw afspraak na te komen, vragen wij u deze minimaal 24 uur voor de geplande afspraak telefonisch te annuleren.
Afspraken die op maandag zijn gepland, dienen uiterlijk de vrijdagochtend ervoor geannuleerd te zijn.
Mocht u niet verschenen zijn op de afspraak, dan krijgt u hier een factuur voor thuis gestuurd a €30,-.
Deze factuur zult u zelf moeten betalen, want uw zorgverzekeraar vergoedt u deze kosten niet.
Er zijn natuurlijk altijd omstandigheden denkbaar dat er sprake is van een overmacht situatie waardoor u niet verschenen bent. Neemt u in die sitautie zo snel mogelijk contact met ons op.
Wij hopen dat het niet nodig zal zijn om deze rekeningen te versturen.
Bewijs coronavaccinatie
Wilt u een bewijs van vaccinatie voor reizen of voor toegang tot een evenement of binnenlocatie?
Dan kunt u terecht op de website CoronaCheck.nl of de app CoronaCheck op uw smartphone. U kunt daar zelf direct uw vaccinatiebewijs regelen.
Heeft u hulp nodig bij het gebruik van de CoronaCheck website of app? Neemt u dan contact op met de Rijksoverheid. Belt u dan naar 0031-247247247. Daar zitten mensen klaar om u te helpen, ook als u zelf geen computer heeft.
Heeft u CoronaCheck.nl geprobeerd, maar is uw vaccinatiebewijs daar niet te vinden? Alleen als u door onze huisartsenpraktijk volledig bent gevaccineerd, kunnen wij u mogelijk helpen.
Stuurt u dan een e-mail naar
Als het voor ons mogelijk is om u wel een vaccinatiebewijs te geven, dan sturen we u dat toe.
Het heeft geen zin om onze praktijk hierover te bellen.
Kijk op de website van de overheid voor meer informatie over wat u zelf kunt doen om aan een vaccinatiebewijs te komen.
U kunt uw zorg nu ook online regelen via de HRA app
De online diensten van uw huisarts zijn nu ook beschikbaar via de HRA app.
Zo kunt u via uw smartphone of tablet uw afspraken maken/inzien, uw medicatie bestellen of een vraag stellen aan de huisarts of assistente
U kunt de app downloaden via de app Store of Google play.
Onder het kopje Online Diensten staat een uitleg hoe u dit kunt doen of vraag een folder bij de assistente.
Hatsjoe, het hooikoortsseizoen is weer begonnen
In het kort
Hooikoorts is een allergie voor stuifmeel van grassen, planten of bomen.
De klachten zijn: ◦Uw neus kan jeuken, waardoor u veel niest.
◦U heeft een verstopte neus of een ‘loopneus’.
◦Uw ogen jeuken, tranen of voelen branderig aan.
◦Uw keel kan droog en branderig zijn, waarbij u moet hoesten.
Hooikoorts is heel hinderlijk, maar kan geen kwaad.
Tegen de klachten kunt u een neusspray of tabletten met antihistaminica gebruiken.
Hoesten
In het kort:
* Hoesten is vaak niet erg: het komt meestal door rook, stof of verkoudheid.
* Door hoesten maakt uw lichaam de luchtwegen schoon.
* Het gaat meestal binnen 2 tot 3 weken over.
* Hoest u langer dan 3 weken? Hoest u bloederig slijm? Piept u of bent u benauwd? Ga dan naar de huisarts.
Keelpijn
In het kort:
- Keelpijn gaat meestal vanzelf over binnen 10 dagen.
- Een verkoudheidsvirus is vaak de oorzaak.
- Regelmatig iets drinken, zoals koud water, kan de pijn verzachten.
- Ook op iets zuigen (dropje/zuurtje) kan de pijn verzachten.
- Neem bij heftige pijn genoeg paracetamol op vaste tijden. Antibiotica hebben bij keelpijn meestal geen zin. Bovendien hebben ze nadelen.
Nieuwe patiënten
Wij zijn op dit moment gesloten voor nieuwe patiënten,ons geografisch zorggebied is binnen postcodegebied 7312.
De praktijk van huisarts Ibrahimovic-Savic is open voor nieuwe patiënten.
Opt-in patientendossier
Wilt u z.s.m. uw keuze voor het regionaal patientendossier doorgeven als u dat nog niet gedaan heeft? U kunt uw keuze schriftelijk of mondeling doorgeven aan de assistente of via de website www.ikgeeftoestemming.nl.
Wij doen mee aan de NIVEL Zorgregistraties eerste lijn
Met de NIVEL Zorgregistraties wordt onderzoek gedaan naar gezondheid en zorg in Nederland en veranderingen hierin. Door hieraan mee te doen hopen wij bij te dragen aan het verbeteren van de gezondheidszorg.
App: Moet ik naar de dokter?
Graag willen wij u wijzen op de App: "Moet ik naar de dokter?" Met deze app kunt u zelf beoordelen of het nodig is om de huisarts te raadplegen en wanneer. De app geeft aan wat u zelf kunt doen om klachten te verlichten en in welke gevallen u alsnog de dokter moeten bellen.
Nieuw: Online diensten
In de online patiëntenomgeving kunt u 24 uur per dag gemakkelijk en snel afspraken maken en herhaalmedicatie aanvragen. Met uw eigen account logt u veilig in en hoeft u niet elke keer opnieuw uw gegevens in te voeren. U kunt gebuik maken van deze online diensten: Receptservice, Webagenda en eConsult. Op de website vindt u meer informatie over deze online diensten.